We doen er alles aan om uw behandeling en ons contact zo prettig en soepel mogelijk te laten verlopen. Maar soms kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent, bijvoorbeeld over de behandeling zelf of over de manier waarop we met u omgaan.
Het is belangrijk dat u uw klacht deelt. Zo kunnen wij ervan leren en ervoor zorgen dat het in de toekomst beter gaat.
Praat erover met uw eigen fysiotherapeut
De beste manier is om uw klacht eerst te bespreken met uw eigen fysiotherapeut. We begrijpen dat dat soms lastig kan zijn, maar we moedigen u aan het toch te doen. Samen zoeken we naar een oplossing en zorgen we voor een goede kwaliteit van zorg.
U mag gerust iemand meenemen naar dit gesprek, bijvoorbeeld een familielid of vriend.
Heeft u behoefte aan advies over hoe u het gesprek kunt aanpakken? Dan kunt u contact opnemen met patiëntenorganisaties zoals Zorgbelang.
Klachtencommissie en Tuchtcollege
Helpt het gesprek niet genoeg? Dan kunt u uw klacht ook indienen bij:
-
De Klachtencommissie van de KNFG (Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie)
Uw klacht wordt dan behandeld door een onafhankelijke en deskundige commissie. Dit is kosteloos, behalve als u besluit juridische bijstand in te schakelen, zoals een advocaat.
Uiteraard gaan alle betrokken instanties zorgvuldig en vertrouwelijk met uw klacht om.
Wij waarderen uw feedback en staan altijd open voor uw zorgen. Samen zorgen we voor de beste zorg voor u!